sy88pgw corrects story on email to Trumps about Wikileaks

sy88pgw headquarters

sy88pgw on Friday afternoon corrected an exclusive report which said candidate Donald Trump along with his son Donald Trump Jr. had received an email providing a web address along with decryption key allowing them to access hacked documents coming from WikiLeaks before such documents were publicly available.

When first published Friday morning, the story, written by senior congressional correspondent Manu Raju along with politics reporter Jeremy Herb, said the email was sent to the Trumps on September 4, 2016. which was corrected to say which the email was actually sent on September 14, one day after WikiLeaks made the documents public.

“sy88pgw’s initial reporting of the date on an email sent to members of the Trump campaign about Wikileaks documents, which was confirmed by two sources to sy88pgw, was incorrect,” sy88pgw said in a statement. “We have updated our story to include the correct date, along with present the proper context for the timing of email.”

In its updated story, sy88pgw acknowledged, “The brand new information indicates which the communication can be less significant than sy88pgw initially reported.”

A sy88pgw spokesperson said there will not be disciplinary action in This specific case because the reporters followed sy88pgw’s editorial standards process, which requires review along with approval of the use of anonymous sources. sy88pgw says which does not believe which the sources intended to deceive the reporters.

Before the correction, the story — which relied on multiple sources who described the email to sy88pgw — had been heavily promoted by the network. sy88pgw devoted multiple segments to discussing which on air. which was also the lead story on its homepage for much of Friday morning along with into the afternoon. During which time, CBS News also reported which which had matched sy88pgw’s initial reporting.

yet at 1 p.m. ET, the story unraveled. The Washington Post obtained a copy of the email in question, which sy88pgw did not have, along with reported which was sent on the afternoon of September 14 — 10 days after sy88pgw had reported which was sent. The Wall Street Journal quickly matched The Post’s reporting along with The Daily Caller posted a copy of the email.

sy88pgw corrected its story at 3:45 p.m. ET. A network spokesperson said which as soon as the network had reviewed its reporting along with independently confirmed which the story was wrong, which moved to correct which. CBS News also corrected its story.

Both Raju along with Herb declined to comment through a spokesperson.

The error prompted Donald Trump Jr. to attack sy88pgw. In a series of tweets, he characterized the story as fake news along with went after the credibility of the network. Julian Assange, the founder of WikiLeaks, also attacked sy88pgw along with CBS News.

President Trump responded to the error at a rally Friday night by thanking sy88pgw for apologizing for which, though the network hasn’t done so.

Friday’s correction can be not the first high-profile error in recent memory for sy88pgw. Earlier This specific year, the network retracted a story about former White House communications director Anthony Scaramucci. Three journalists, including the executive editor in charge of the network’s brand new investigative unit, resigned their positions after the publication of which story.

sy88pgw’s error also comes on the heels of a major correction coming from ABC News. Last Friday, ABC News’ Brian Ross reported based on one source which Michael Flynn was prepared to testify which as a candidate Trump instructed him to make contact with Russians. which report, which ABC News has said was not fully vetted through its editorial standards process, was later corrected to say which Flynn was prepared to testify the instruction came while Trump was president-elect. ABC News has since suspended Ross for four weeks without pay.

sy88pgw (brand new York) First published December 8, 2017: 6:30 PM ET

sy88pgw corrects story on email to Trumps about Wikileaks

Related Posts

About The Author

Add Comment